Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Kontakt  |  Reklama
.

 
Aktualności

»

Promocja | Ogólnopolska Kampania Informacyjno-Edukacyjna „MISJA-EMISJA”

Ogólnopolska Kampania Informacyjno-Edukacyjna Na Rzecz Przeciwdziałania Występowaniu Niskiej Emisji „MISJA-EMISJA”

„Misja-emisja” jest złożoną ogólnopolską kampanią edukacyjno-informacyjną, która stawia sobie za cel ograniczenie poziomu zanieczyszczenia powietrza, spowodowanego niską emisją. Zostanie on osiągnięty poprzez poniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń dla zdrowia ludzi i środowiska, jakie niesie za sobą korzystanie z nisko sprawnych urządzeń grzewczych, spalanie złej jakości paliw energetycznych, a także zły stan techniczny urządzeń i instalacji kotłowych oraz nieprawidłowa ich eksploatacja, podniesienie
świadomości społeczeństwa w zakresie proekologicznych sposobów ogrzewania, a także uświadomienie im korzyści wynikających likwidacji niskiej emisji.
Działania, których odbiorcami jest ogół społeczeństwa są realizowane za pośrednictwem trzech grup – jednostek samorządu terytorialnego (gmin), przedsiębiorstw, a także edukatorów. Każda z tych grup będzie odgrywała istotną rolę w osiągnięciu założonych celów i dla każdej z nich zostały przygotowane inne zadania.
Kampania jest przeprowadzona pod hasłem „Misja-emisja”, przez co chcemy podkreślić, że walka z niską emisją jest zadaniem – misją, której realizacji powinien podjąć się każdy – gmina, przedsiębiorstwo ciepłownicze, edukatorzy, mieszkańcy. Wiodącym elementem
kreacji jest postać Dymskiego, który nie tylko pełni rolę edukatora, doradcy i mentora, ale także pozytywnego bohaterem kampanii. Dymski to dzielny pogromca dymonów (trujących dymów, powstałych na skutek niskiej emisji), który ma ułatwić społeczeństwu zrozumienie
idei walki z niską emisją. Do jego osoby odwołują się filmy wideo, komiks, edukacyjna gra miejska, materiały promocyjne i informacje na stronie internetowej projektu. W ramach kampanii powstało kilka strojów Dymskiego, bazujących na wyglądzie postaci z komiksu.
Zostały one uszyte w kilku rozmiarach by postać ta mogła fizycznie pojawiać się (często nawet równocześnie) na różnych wydarzeniach, związanych z promocją projektu (np. konferencji prasowej, grze miejskiej, dniach otwartych ciepłowni itp.).
Kampania „Misja-emisja” jest realizowana od stycznia do grudnia 2014 r. i jest dofinansowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodne
Organizator kampanii: ABRYS
ELEMENTY KAMPANII
- Konkurs dla gmin „Gmina z misją” (styczeń – wrzesień). Jego celem jest promocja inicjatyw podejmowanych przez gminy, mających na celu likwidację niskiej emisji. Przedmiotem jest upowszechnienie i uhonorowanie wszelkich podejmowanych przez gminy działań (informacyjnych, edukacyjnych i inwestycyjnych), zmierzających do likwidacji na ich terenie problemu likwidacji niskiej emisji.
- Konkurs dla nauczycieli na scenariusz lekcyjny „Lekcja o niskiej emisji” (styczeń – październik). Jego celem jest przybliżenie uczniom zagadnień związanych z niską emisją, rozwijanie postawy ekologicznej i aktywizacja środowiska nauczycielskiego.
- Inicjatywa „Ciepło, cieplej… ciepłownia” (cały okres trwania projektu). W jej ramach chcemy zachęcić ciepłownie do zorganizowania imprezy na swoim terenie pod wspólną nazwą „Dni otwarte ciepłowni”, której tematem przewodnim będzie likwidacja niskiej emisji.
- Konferencja dla gmin „Niska emisja – poważny problem” (luty). Podczas niej uczestnicy poznali m.in. możliwości uzyskania dofinansowania na realizację przedsięwzięć, mających na celu likwidację niskiej emisji, a także dowiedzieli się jak przygotować „Plany
gospodarki niskoemisyjnej dla gmin”.
- Gra miejska „Porwanie Dymskiego” (maj). Uczestnicy zabawy, przemieszczając się po mieście w celu wykonywania zadań, będą zobowiązani do rozdawania ulotek, a także objaśniania idei przedsięwzięcia i tego, czym jest zagrożenie niską emisją wszystkim
zainteresowanym wydarzeniem osobom. W ramach gry powstaną także murale dotyczące tematyki kampanii.
- Komiks „Dymski kontra demony” (luty). Dla dzieci i młodzieży, które będą brały udział w programie edukacyjnym, realizowanym w ramach projektu „Misja-emisja” (np. w ramach Dni Otwartych Ciepłowni, czy też konkursu dla gmin), został przygotowany komiks. Jego bohaterem jest Dymski, który walczy z niską emisją i uświadamia czytelnikom,
jakie zagrożenia się z nią wiążą.
- Spoty filmowe promują kampanię, a tym samym prezentowały zagrożenia zdrowotne i środowiskowe wynikające m.in. z palenia odpadów w piecach domowych. Spoty będą zamieszczone na stronie internetowej www.misja-emisja.pl, na kanale Youtube, a także
na profilu projektu „Misja-emisja” na Facebooku.
- Portal internetowy www.misja-emisja.pl (cały okres trwania projektu). Jego cel to dostarczenie informacji na temat zagrożeń, wynikających z niskiej emisji oraz korzyści, jakie niesie za sobą korzystanie z ekologicznych źródeł energii, prezentacja dobrych praktyk
w zakresie walki z niską emisją, a także proekologicznych urządzeń, służących do spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym.
- Konferencje prasowe (styczeń, grudzień, Warszawa). Rozpoczeły i podsumują projekt.
Dodatki tematyczne do „Przeglądu Komunalnego” (luty i grudzień), stanowiące
materiał informacyjno-edukacyjny na temat problemu niskiej emisji, a także dobrych
praktyk w zakresie walki z tym problemem. 

KONTAKT: 
Maria Heimann
Sekretariat projektu "Misja-emisja" 
Tel. +48 61 655 81 35
Tel. kom. 784 001 823 

2014-08-07 08:59:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»

TURYSTYKA

»

»

URZĘDY MARSZAŁKOWSKIE

»

POBIERZ BEZPŁATNIE

»

Wydarzenia w najbliższym czasie

»

7-9 maja, Katowice, XVI Europejski Kongres Gospodarczy, https://www.eecpoland.eu/

9 maja, II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Samorząd Terytorialny wobec współczesnych wyzwań, https://uwr.edu.pl/
Newsletter

»

Zamów newsletter


Sprawdź co słychać w największych samorządowych korporacjach

»